Чому вікна в літаках заокруглені?

Виявляється, вікна в літаках заокруглені не через естетичний вигляд,а тому що це не дає їм розвалитись під час польоту на висоті.

Перший реактивний авіалайнер «Комета», розроблений компанією de Havilland в 50-х роках, мав герметичну кабіну та унікальні технічні характеристики для свого часу, які дозволяли йому розпочати нову еру в авіаперевезеннях. Однак, випробування перших трьох прототипів в 1954 році пройшли невдало – літаки розвалилися прямо в польоті, під час чого загинуло 56 людей.

Комета de Havilland

Як виявилось згодом, причиною усіх трьох аварій стали квадратні ілюмінатори. Квадратне вікно складається з чотирьох 90-градусних заглибин, що в свою чергу створює чотири вразливих місця. При високих польотах тиск в середині літака дуже великий і розподіляється він рівномірно по циліндричній конструкції літака, однак при наявності квадратних вікон, в їх кутах тиск зростає, що буквально призводить до розриву літака.

Подібний ефект можна побачити на старих багатоповерхівках, ніжні поверхи не витримують тиску і в по кутах вікон утворюються тріщини. Подібне можна спостерігати навіть в одноповерхових будинках.

Чому вікна в літаках заокруглені?

Від тоді, як було вияснено причину розвалу літаків, ілюмінатори в літаках почали робити лише заокругленими.