Використання ІКТ на уроках фізики в 9 класі


Добавив: Стрілецький Вячеслав  2011-03-02 13:07:57  Кількість переглядів: 1966


Тип: Реферат.
Наука: Фізика.
Формат: docx.
К-сть сторінок: 22.
Короткий опис:

Вступ
1. ІКТ в фізиці
2. Мультимедійні уроки
3. Використання програми Microsoft Office Excel на уроках фізики в 9 класі
4. Методичні рекомендації щодо використання ІКТ у викладанні фізики.
5. Розробка уроку на тему «Пояснення електричних явищ»
Висновок
Список використаних джерел



Вступ

Комп'ютеризація в наш час охопила усі сфери діяльності і вже входить в одну із самих консервативних областей - освіту. Інертність системи освіти - якість позитивна, оскільки ставить перешкоду в сфері навчання моді, що швидко минає. Разом з тим ця система повинна відповідати перспективним тенденціям соціального і інтелектуального розвитку суспільства, на даному етапі - повинна сприяти переходу до інформаційного суспільства.

Комп'ютеризація системи освіти - це не просто «введення» комп'ютерів у традиційний процес навчання, а кардинальна перебудова всієї системи освіти. Змінюється зміст діяльності учителя і учнів, структура і організація навчального процесу, формуються інші методологічні , психологічні, дидактичні основи викладання і навчання. Поки що в наших школах комп'ютеризація носить швидше кількісний характер, системний підхід тільки формується. Ця ситуація виправиться тим швидше, чим швидше сформується ІКТ-компетентність шкільного учителя.

Компонентами ІКТ-компетентності можна вважати готовність:

- до пошуку і відбору додаткової інформації для навчання з урахуванням можливості мережі Інтернет, розмноження навчальних матеріалів, сканування, цифрового фотографування та відеозапису;

- до застосування готових мультимедійних розробок з навчальною та виховною метою;

- до розробки комп'ютерних тестів, системи рейтингового оцінювання знань учнів;

- до створення баз даних і власних інтернет-ресурсів навчального призначення;

- до управління навчально-виховним процесом з використанням стандартних і спеціальних програм;

- до участі у роботі інтернет-конференцій з метою підвищення свого професійного рівня, обміну досвідом;

- до виготовлення дидактичного комп'ютерного матеріалу.

Комп'ютеризація сфери навчання дає можливість для неперервної освіти населення, змінити процес навчального пізнання шляхом переходу від накопичення знань до діяльності в спеціально організованому навчальному середовищі, індивідуалізувати і диференціювати навчання, що особливо важливо в особистістно-орієнтованих педтехнологіях. Інтерактивна діяльність учнів створює умови для розвитку нових у порівнянні з традиційним шкільним навчанням типів мислення альтернативного, еврістичного та ін., - приводить до зміни авторитарного стилю навчання на демократичний.

Кількість дітей, що вміють користуватися комп'ютером, стрімко зростає. Але діти знайомі частіше з ігровими комп'ютерними програмами і використовують комп'ютерну техніку для розваг і відпочинку.

Комп'ютер для учнів - не тільки джерело нової навчальної інформації, а й інструмент інтелектуальної діяльності. Робота на комп'ютері може (і повинна) розвивати такі особистісні якості , як рефлективність, критичність до інформації, відповідальність, вміння приймати самостійні рішення, толерантність, креативність та ін.

Комп'ютер для учителя - сучасний засіб розв'язання дидактичних задач організації нових форм розвивального навчання.

Ефективність застосування комп'ютерних технологій прямо залежить від рівня ІКТ-компетентності учителя-предметника і рівня комп'ютерної суб'єктивності (тобто самостійності, творчої активності) учня.

Комп'ютер по своїй суті - педагогічний інструмент в руках грамотного учителя, а не його електронна заміна. Це сучасний, потужний аудіовізуальний технічний засіб навчання (ТЗН) і відноситись до нього належить як до інших ТЗН, тобто, знаходити комп'ютерному матеріалу належне місце і навчальну задачу на уроці в комплексі з іншими засобами навчання, виходячи із змісту і задач самого уроку, а не навпаки - будувати урок на комп'ютерних програмах які є в наявності.

Комп'ютер має значні переваги над іншими ТЗН:

- мультимедійність (поєднання в одній навчальній програмі усіх форм подання інформації, звуку, кольору, анімації);

- інтерактивність (внутрішня активність учня, запланована самим змістом навчальних програм, яка не потребує зовнішнього керування з боку вчителя);

- адаптивність;

- доступність;

- незалежність змісту навчання (рівні можливості всім користувачам незалежно від соціальних та інших умов життя).

Інтерактивна дошка - не тільки сенсорний екран, приєднаний до комп'ютера, а й активне навчання - спосіб організації навчального процесу, при якому учні одержують знання не тільки від викладача, а використовувані методи, форми і засоби стимулюють навчальний процес, враховують індивідуальні особливості учнів і забезпечують потрібний рівень мотивації.

Використання інформаційних технологій дозволяє учителю спілкуватися з учнями на сучасному технологічному рівні, зробити навчальний процес більш привабливим, емоційним, ефективним та об'єктивним.

Закачати



comments powered by Disqus
Популярні роботи
- Фізика. 10 клас. Рівноприскорений рух. Прискорення. Швидкість тіла і пройдений шлях. Графіки руху
- Фізика. 8 клас. Коефіцієнт корисної дії (ККД) механізмів. Лабораторна робота №10. Визначення ККД похилої площини.
- Фізика. 9 клас. Магнітна дія струму. Магнітне поле провідника зі струмом.
- Астрономія. Урок 3. Небесна сфера. Небесні координати. Час
- Фізика. 10 клас. Рівномірний прямолінійний рух. Швидкість. Закон додавання швидкостей. Графіки руху


Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання