Астрономія. Урок 6. Календар. Тематичне оцінювання

Тип: Урок.
Наука: Астрономія.
Формат: docx.
К-сть сторінок: 4.
Короткий опис:

Мета: ознайомити учнів із типами календарів; провести тематичне оцінювання у формі самостійної роботи.
Основні поняття: календар, ера, юліанський стиль, григоріанський стиль.
Учні повинні мати уявлення про: історію введення юліанського та григоріанського календарів. 
Учні повинні знати: типи календарів.
Учні повинні вміти: визначати високосні та невисокосні роки.

Загальна структура та зміст уроку

I. Перевірка домашнього завдання

Задача. Знайти горизонтальний паралакс Юпітера, якщо його відстань до Землі 6 а. о. Відповідь: 7 • 10-6 = 1,44″.

II. Тематичне оцінювання (контрольна робота тривалістю 20 хв)

При проведенні роботи необхідні калькулятори і карти зоряного неба на кожній парті. На дошці записати значення констант: RЗемлі = 6400 км, 1 рад = 206265″.

Варіант 1

1. Хто автор геліоцентричної системи світу? (1 бал)

2. Скільки є сузір’їв? (1 бал)

3. Назвіть чотири зорі. (1 бал)

4. Яка із планет – Меркурій чи Уран – є зовнішньою для Землі? (1 бал)

5. Сформулюйте І закон Кеплера і проілюструйте його малюнком. (2 бали)

6. За картою зоряного неба визначте координати зорі α Діви. (2 бали)

7. Чи правда, що на екваторі опівдні Сонце завжди перебуває в зеніті? Відповідь обґрунтуйте. (2 бали)

8. Яка відстань від Землі до Сатурна, якщо його горизонтальний паралакс дорівнює 0,9″? (2 бали)

Варіант 2

1. Хто створив перший телескоп? (1 бал)

2. Скільки є зодіакальних сузір’їв? (1 бал)

3. Назвіть фази Місяця? (1 бал)

4. Яка із планет — Венера чи Сатурн — є внутрішньою для Землі? (1 бал)

5. Сформулюйте II закон Кеплера і проілюструйте його малюнком. (2 бали)

6. За картою зоряного неба визначте координати зорі β Пегаса. (2 бали)

7. Чи може людина, перебуваючи на південному полюсі Землі, побачити коли-небудь Сонце в зеніті? Відповідь обґрунтуйте. (2 бали)

8. Яка відстань від Землі до Нептуна, якщо його горизонтальний паралакс дорівнює 0,3″? (2 бали)

Завантажити  Завантажити