Геометрія. 7 клас. Перша ознака рівності трикутників

Тип: Урок.
Наука: Геометрія.
Формат: docx.
К-сть сторінок: 5.
Короткий опис:

Мета уроку: домогтися свідомого розуміння учнями змісту першої ознаки рівності трикутників, поняття «ознака рівності трикутників» та його відмінності від поняття «означення рівності трикутників». Формувати вміння: відтворю-вати формулювання теореми (перша ознака рівності трикут¬ників) та доводити за поданим планом; на готовому рисунку знаходити рівні елементи трикутників, що відповідають теоремі, та робити висновок щодо рівності трикутників.
Тип уроку: формування умінь та навичок.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

Виконання усних вправ

1. Відомо, що трикутники на кожному рисунку парами рівні. Виділіть рівні елементи й виконайте відповідні записи: Які елементи названих трикутників спільні?

2. На сторонах рівних кутів В і В1 відкладено рівні відрізки ВА=В1А1 і ВС =В1С1. У результаті накладання кути В і В1 та відрізки ВА і B1 А1 сумістяться. Чи сумістяться в результаті такого накладання відрізки ВС і В1С1?

II. Засвоєння нових знань

Методичний коментар

Формулювання першої ознаки рівності трикутників не змінилося (порівняно з подібним твердженням у підручнику О. В. Погорєлова), доведення ж хоч і здійснюється за схожою схемою, але виконується із використанням означення рівності геометричних фігур (тобто рівність двох фігур перевіряємо накладанням).

Слід зазначити, що як під час доведення теореми, так і під час використання її для доведення рівності трикутників (особливо на початковому етапі), значну роль відіграє наочність. Тому ефективним є прийом позначення однаковим кольором (або однакової ширини лініями, або однаковими помітками) рівні за умовою елементи. Цей прийом допомагає також учням «побачити» план розв’язування задачі, тому саме з позначення рівних елементів і слід розпочинати розв’язування задачі. На початковому етапі є доречною таблиця «Ознаки рівності трикутників».

Завантажити

 Завантаження